October 3, 2016

rebarbaralikőrös // with rhubarb liqueur ganache

Töredelmesen bevallom, annak az embertípusnak vagyok az egyik példánya, aki addig jár egyetemre, ameddig csak lehet, ezáltal "kerülve a munkát", mellette szégyenszemre képes arra, hogy csak olyan idénymunkák közül válogasson, amelyek érdeklik, és a tanulmányait követően sem változtat ezeken a rossz szokásain. Így lettem történész (mi több, megélek belőle :D). Bár manapság egyre több fiatal választja ezt az életmódot, a többségi társadalom továbbra sem képes elfogadni a "lifelong learning-koncepciót", és valahányszor felmerül, hogy mivel is foglalkozik az ember, szinte biztos, hogy elhangzik a kérdés: "na jó, de mikor fogsz végre dolgozni?" Jól emlékszem, a sokadik diplomára gyúrva tanulás mellett tárlatvezetőként dolgoztam (heti 3-4 vagy több alkalommal másfél órás vezetéseket illetve rendhagyó töriórákat tartottam egy itt meg nem nevezhető múzeumban :D), és egy, a volt gimis osztálytársaimmal tartott összeröffenésen az egyikük megkérdezte, mit dolgozok. Mondtam, hogy tárlatvezető vagyok, mire egy másikuk - aki egy kicsit jobban ismert, mint a többiek - egyből rávágta: "de az nem igazi munka!" Hát, a szó szoros értelmében azóta sem volt "igazi munkám", értsd: 8-4-ig bennülős, szétunós. Azóta is azzal foglalkozom, ami érdekel és amit szeretek, és igazából hozzászoktam, hogy mások szemében naplopó vagyok :D
Múlt hétvégén például konferenciát szerveztünk az egyetemen. Ezen alkalomból úgy döntöttem, hogy meglepem kedves csoporttársam, és igen jófej programvezetőnket egy kis hazaival. A választás a rebarbaralikőrre esett, amit fehércsokival párosítottam, hogy kiegyensúlyozzam savanykás ízét, és adtam hozzá néhány csipet gyömbért is.



Hozzávalók:
0,5 dl rebarbaralikőr
100 gr fehércsoki
2-3 csipet gyömbér
1 teáskanál vaj
200 gr magas kakaótartalmú tejcsoki
arany lüszerport

Elkészítés:
A likőrt megmelegítem, majd elkeverem a fehércsokival, és egy kis vajjal. Adok hozzá gyömbért, és kóstolom, hogy mikor elegendő - ki kell hoznia a likőr ízét, de nem jó, ha elnyomja azt. Elkészítem a bonbonhüvelyt, és amikor megszilárdult, beletöltöm a krémet. Lezárom a bonbonokat. Végül aranyporral díszítem.


A lázadás jegyében pedig itt egy hozzávaló dal is:


I have to admit that I am a member of those species that goes to university as long as s/he can thus "avoiding work", in the meanwhile s/he dares to choose from among temporary jobs that s/he's interested in and s/he does not change these bad habits even after her/his studies.  That's how I became a historian (moreover, I can make a living from it :D). Even though more and more youngsters choose this lifestyle, majority society still cannot deal with the concept of "lifelong learning" and whenever my occupation comes up, for sure the question will be heard: "that's ok, but when will you finally start to work?" I can clearly remember while I was toiling for one of my diplomas, besides studying, I was working as an exhibition guide (I kept one and a half hours long guidings and history lectures at a museum 3-4 or even more times per week) and at a gathering with my former secondary school classmates one of them asked me what I was working. I told her that I was an exhibition guide and immediately another one - who knew me a bit better than the others - said: "but that's not real work!" Well, strictly speaking I haven't had a "real job" ever since, i.e. sitting somewhere from 8 to 4, and getting bored to death. I am dealing with what I'm interested in and what I like, and honestly, I got used to that I'm an idler in others' eyes :D
Last weekend, for instance, we organised a conference at the university. And for this occasion I decided to surprise my colleague and our cool programme leader. My choice was rhubarb liqueur, which I paired with white chocolate in order to counterbalance its sourish flavour and I also added some pinches of ginger to it.



Ingredients:
0,5 dl rhubarb liqueur
100 gr white chocolate
2-3 pinches of ginger
1 teaspoon of butter
200 gr milk chocolate with high cocoa percentage
golden luster dust

Recipe:

I warm up the liqueur, then I mix it with white chocolate, and a bit of butter. I add the ginger and I taste the cream to feel when it is enough - it has to bring out the liqueur's flavour but it's not good if it supresses it. I prepare the bonbon shells and when they get solid, I fill them with the cream. I seal the bonbons. Finally I decorate them with golden luster dust.

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.