February 19, 2017

Glenn csokija // Glenn's chocolate


This post is dedicated to the lovely people of Glenn's tour family (scroll down for English content) đź’—
Ezt a postot Glenn kedves csapatának ajánlom 💗

Update: OK folks, 200 page views in one day!! I am honored, thank you so much for your attention :)))

SzĂłval a zene a minden, Ă©s ahogy nĂ©hányan talán tudják, egyik legkedvesebb zenĂ©szem Glenn Hughes, aki anno a Trapeze-ben kezdte pályafutását, majd a Deep Purple-ben Ă©s a Black Sabbathban folytatta, vĂ©gĂĽl nĂ©hány kiesett Ă©v után sikeres szĂłlĂłkarriert Ă©pĂ­tett, Ă©s jelen pillanatban EurĂłpában turnĂ©zik (ezĂ©rt sem Ă­rtam ennyi ideig, mert egyik koncertrĹ‘l a másikra utaztam :D). Glennt az Ă©letem legmĂ©lyebb mĂ©lypontján ismertem meg szemĂ©lyesen, Ă©s sokat segĂ­tett nekem a zenĂ©jĂ©vel Ă©s a szemĂ©lyisĂ©gĂ©vel, hogy kihĂşzzam magam a bajbĂłl. AzĂłta is jĂłban vagyunk, Ă©s valahányszor EurĂłpában jár, elmegyek a koncertjeire, hogy találkozzunk. Tavaly elkĂ©szĂ­tettem az egyik basszusgitárját csokibĂłl, idĂ©n pedig a vele valĂł találkozĂłra kĂ©szĂĽlve olyan bonbont kĂ©szĂ­tettem, ami szerintem a leginkább illik a szemĂ©lyisĂ©gĂ©hez. TermĂ©szetesen a csapata többi tagját sem hagyhattam ki a jĂłbĂłl, Pontusnak, a dobosnak rebarbaralikĹ‘rös csokit csináltam, a többieknek pedig epres-rozmaringosat. A prágai Ă©s bĂ©csi koncertekrĹ‘l, valamint a csapattal töltött szabadnapos estĂ©rĹ‘l a beszámolĂłt lásd itt.



Mivel Glenn nagyon vigyáz arra, hogy mit eszik, a csokihoz minél kevesebb cukrot és zsíros hozzávalót használtam, a fűszerezés pedig teljesen személyre szabott, és hozzá illő - legalábbis így gondoltam :))) Mint utólag kiderült, nem lőttem mellé: Glenn bevallottan egyszerre megette az összes bonbont, annyira ízlett neki, haha :D

Hozzávalók:
150+100 gr Ă©tcsoki
0,5 dl rizstejszĂ­n
1 kiskanál bio agave szirup
szederpüré
rĂłzsabors
3 kakaĂłbab
lĂĽszterpor Ă©s kakaĂłvaj

Elkészítés:
Először ezüst lüszterpor és olvasztott kakaóvaj keverékével díszítem a bonbonforma mélyedéseit. Hangjegyeket festek bele, és miután megszáradt, fondantformázóval utánajavítok. Ezután elkészítem a tölteléket: a rizstejszínhez szórok 3 apróra tört kakaóbabot, két csipet összetört rózsaborsot és egy kiskanál agave szirupot. Felmelegítem, majd hozzákeverek 100 gr étcsokit. Temperálom a maradék étcsokit, elkészítem a bonbonhéjakat, és félig töltöm őket szederpürével, arra pedig a ganache-ból töltök. Lehűtöm, majd lezárom a bonbonokat.




So music is everything and as some of you may know, one of my favourite musicians is Glenn Hughes, who started his career in Trapeze, then continued it in Deep Purple and Black Sabbath and after some lost years he built up a successful solo career. At the moment he is touring in Europe (that's why I haven't posted in a while: I was travelling from one concert to the other :D). I got to know Glenn personally in the lowest point of my life and his music and his personality helped me a lot to pull through. We're on good terms ever since and whenever he's in Europe, I go to his concerts in order to meet him. Last year I made one of his bass guitars of chocolate, this year I was preparing for our meeting with bonbons that fit his personality. Obviously, the rest of his team wasn't left out of the fun either, I made chocolate with rhubarb liqueur for Pontus, the drummer and strawberry-rosemary bonbons for the others. See also my account concerning the concerts in Prague and Vienna and the day off spent with the team. 

Since Glenn pays attention to what he's eating, I tried to avoid greasy ingredients and used only a small amount of sugar. The flavouring is personalised - at least I thought so :))) as it turned out later, I was right: Glenn admitted that he'd eaten up all of the bonbons at once, he loved them so much, haha :D


Ingredients:
150+100 gr dark chocolate
0,5 dl rice cream
blackberry puree
1 small spoon of bio agave syrup
rose pepper
3 cocoa beans
luster dust and cocoa butter

Recipe:
First I decorate the cavities of the mould with the mixture of luster dust and melted cocoa butter: I paint notes in them and after they get dry, I adjust them with fondant shaper. Afterwards I prepare the filling: I add cocoa nibs made of three beans, two pinches of rose pepper and one small spoon of agave syrup to the rice cream. I warm it up, then I mix it with 100 gr dark chocolate. I temper the rest of the dark chocolate, I prepare the bonbon shells and I half-fill them with blackberry puree; I pour the ganache on the top of that. I cool the bonbons in the fridge and finally I seal them.

No comments: